نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار
نوشته شده توسط : nezam

شرایط بیمه زنان خانه دار

 

 

درباره شرایط بیمه زنان خانه دار و در پاسخ به این پرسش که آیا زنان خانه‌داری که به واسطه بیمه همسرشان، از دفترچه درمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند؟ گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بیمه زنان خانه دار است. زنان خانه دار با ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی سه مدل بیمه را برای زنان خانه دار درنظر گرفته است. نوع اول با حق بیمه ۱۲ درصد است و شامل بازنشستگی می‌شود. نوع دوم با حق بیمه  ۱۴ درصدی شامل بازنشستگی و فوت و نوع سوم که گرانترین است با حق بیمه ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌شود.

اشاره به اینکه بسیاری بانوان تصور می‌کنند چون به تبعیت از همسرشان دفترچه درمان دارند خودشان هم بیمه اند، درحالی که یک تصور اشتباه است گفت: صحیح است که زنان با این دفترچه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند اما نمی‌توانند از حقوق  و مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.وی ادامه داد: اگر زنان خانه‌دار با سازمان قرارداد ببندند پس از رسیدن به سن بازنشتگی  می‌توانند حقوق دریافت کنند و کمک حال اقتصاد خانواده باشند.قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما نرخ درمان را روی نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار نمی آوریم و آنها کماکان میتوانند از دفترچه درمان به تبعیت همسرشان استفاده کنند گفت:  اما چنانچه مایل به دریافت بیمه درمان هم باشند باید سرانه درمان را جداگانه بپردازند که برای سال ۹۸ حدود ۴۹ هزار سال است.دوستان عزیز خواننده در این مقاله میخواهیم در خصوص

نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار

شرایط عمومی بیمه زنان خانه دار

 

برای شما همراهان بنویسیم و امیدواریم این مطالب مورد توجه و رضایت همه شما عزیزان قرار گیرد همچنین برای کسب اطلاع بیشتر نیز میتوانید با شماره مشاوران مرکز سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید و از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوید..

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 



نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار

نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار از ۱۲ تا ۱۸ درصد بسته به نوع خدمات برای این گروه متفاوت است، خدماتی که با نرخ ۱۲ درصد ارائه می‌شود شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است. خدمات با نرخ ۱۴ درصد شامل بازنشستگی فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و کاملترین خدمت ما بیمه ۱۸ درصد دارد که بازنشستگی قبل و بعد فوت و از کار افتادگی را شامل می‌شود و زنان خانه‌دار اعم از متاهل و مجرد می‌توانند خود را بیمه کنند.




 

شرایط عمومی بیمه زنان خانه دار

1 – حداقل سن برای متقاضیان 18 سال تمام و حداکثر 50 سال  تمام در زمان درخواست انعقاد قرارداد. (در صورتی که سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن 50 سال باشد ، پذیرش درخواست وی منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن نسبت به 50 سال خواهد بود . به عنوان مثال متقاضی که دارای 52 سال سن در زمان درخواست می باشد می بایست دارای 2 سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد . )
2 – افراد واجد شرایط با دارا بودن 55 سال سن تمام و دارا بودن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند از بازنشستگی و دریافت مقرری  مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند .
3- سایر سوابق پرداخت حق بیمه قبل از انعقاد قرار داد در احتساب سوابق بیمه شده در زمان بازنشستگی مورد محاسبه قرار می گیرد .

4 - تعهدات کوتاه مدت همانند غرامت ایام بیماری و بارداری ، کمک هزینه ازدواج به این گروه از بیمه شدگان تعلق نمی گیرد ،‌اما سایر مزایای سازمان تامین اجتماعی همانند حقوق بازنشستگی متناسب با حداقل دستمزد در سال دارا بودن شرابط بازنشستگی ،‌از کار افتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی در صورت انتخاب ان در قرارداد و استفاده از مزایای دفترچه درمانی در صورت واریز حق  سرانه درمان شامل این گروه می گردد.
انواع نرخ های حق بیمه در بیمه زنان خانه دار و بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد :
الف :) بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ 14 درصد ( 12 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت )
ب :) بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ حق بیمه 16 درصد (14 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت )
ج :) بیمه بازنشستگی ، از کار افتادگی کلی و فوت با نرخ حق بیمه 20 درصد (18 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت )
نحوه محاسبه مبلغ انواع نرخ های حق  بیمه بیمه زنان خانه دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد :

مبلغ حق بیمه یک ماهه = نرخ انتخابی سهم بیمه شده * مدت یک ماه ( 31 و 30 روزه )*  حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر

به عنوان مثال با توجه به دستمزد سال 96  :
( مبلغ یک ماه به ریال )1153114 = 12  درصد * 31*309977

 



پرسش و پاسخ مهم در خصوص بیمه زنان خانه دار


ـ حداکثر سن برای بیمه زنان خانه دار چند سال است؟
45 سال
ـ چنانچه متقاضی در زمان درخواست، بیش از 45 سال سن داشته باشد، می بایست چه شرطی را احراز کند تا بتواند درخواست خود را مطرح نماید؟
متقاضی باید در زمان درخواست به میزان 2 برابر مازاد سن، دارای سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشد، مثال: چنانچه در زمان تقاضا، 47 سال، سن داشته باشد می باید به مدت 4 سال سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشد.
ـ نرخ های حق بیمه زنان خانه دار به چند دسته تقسیم می شوند؟
12 درصد، شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی
14 درصد، شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی
18 درصد، شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت
ـ حداقل سن برای بیمه زنان خانه دار، چه سنی است؟
حداقل، 18 سال تمام و چنانچه کمتر از آن، سن داشته باشد، صرفا با ارائه گواهی رشد از مراجع قضائی امکان پذیر است.
ـ آیا برای متقاضیان این نوع بیمه، دفترچه درمانی صادر می شود؟
بله، با پرداخت حق سرانه درمان که مبلغی به غیر از حق بیمه های اشاره شده در بند 3 است، مبلغ مذکور برای سال 95، 31 هزار تومان به ازای هر ماه است.
ـ آیا بیمه پردازان این نوع از بیمهمی توانند به علت بیماری عادی و یا حوادث برای تعیین میزان از کارافتادگی متقاضی معرفی به کمیسیون پزشکی باشند؟
چنانچه دارای قرارداد با نرخ 18 درصد (بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت) باشند، با احراز سایر شرایط می توانند به کمیسیون معرفی گردند.
ـ آیا به این نوع از بیمه، غذامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و سایر تعهدات کوتاه مدت قابل پرداخت است؟
خیر، با توجه به قرارداد منعقده و صرفا، تعهدات بلندمدت قابل ارائه است.

 

 

 

 

منبع:شرایط بیمه زنان خانه دار

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: